Het advertentiegedeelte van de Zoekmachine
Resultaten Pagina staat bekend als Pay Per Click (PPC) marketing en wordt ook wel betaald zoeken genoemd. Hier kan een bedrijf zijn budget bepalen voor elke zoekopdracht (categorie) en de maximumprijs instellen die zij zullen betalen per klik voor elke zoekterm waarvoor zij hun advertentie willen laten zien. Er zijn zowel positieve als negatieve kanten aan Search Engine Marketing. (1) Positief betekent uiteraard dat er op de advertenties wordt geklikt. Negatief betekent dat de advertenties van concurrenten meer aangeklikt zullen worden dan uw advertenties. Het doel is om uit te vinden op welke advertentie meer wordt geklikt, zodat u ofwel uw budget kunt verhogen of beide campagnes voor beide.
(2) 4 van de top 10 presterende Internet marketeers verklaren dat bij het doen van een zoekopdracht naar een bepaalde persoon of merk, hun eerste pagina zoekresultaten worden beïnvloed door 9 van de 10 zoekmachines ingediend. Deze top presterende specialisten verklaren verder dat de top 10 zoekmachines goed zijn voor 72% van het verkeer voor een aantal geselecteerde zoekwoorden. Met andere woorden,.1% van hun verkeer komt van 10% van de zoekmachine resultaten die in hun plaats zijn verschenen. Met meer dan 100 zoekmachines die zoekmachine gegevens indienen, kiezen marktleiders uit de top 10 Internet zoekmachines waarvan de gegevens regelmatig worden ingediend en zonder veel inzendingen om het risico te lopen slechte zoekmachine posities te hebben.
(3) Internet marketeers moeten rekening houden met uw website en wat bezoekers zijn het meest waarschijnlijk te zoeken, dienovereenkomstig. Dus, als iemand uw site verlaat omdat hun bedoeling is om meubels te vinden, uw website en de zoekmachines moeten inspelen op hun zoekwoorden. Met andere woorden, tenzij u weet waar uw bezoekers naar zochten, is het maken van een website specifiek voor de zoekmachines tijdverspilling.
(4) Voer onmiddellijk een zoekopdracht uit met een van de beste zoekmachines en kijk hoeveel websites er op pagina 1 verschijnen. Als u deze zoekopdracht zelf in mijn kantoor uitvoert, is het uw doel om zo dicht mogelijk bij pagina 1 te blijven. Ik bereken dat ongeveer 75% van de mensen die trefwoorden gebruiken op het internet zullen klikken op de bovenste zoekmachine resultaten pagina’s voor hun trefwoord. Hoe lang blijft u op pagina 3 of met ongeveer 5 pagina’s naar beneden? Zoals u ziet, hangt veel af van waar uw website en de zoekmachine in de zoekresultaten staan. Vervolgens, of u ervoor kiest om op de eerste pagina te staan, of op pagina 43, is geheel aan u.
(5) Google heeft een enorm aantal websites die strijden om de Top 10 posities. Ik krijg misschien een aantal van de zoekwoorden, maar zijn de zoekresultaten gelijk verdeeld over de pagina? Zo niet, dan bent u in een strijd verwikkeld over hoe weinig van de plekken op de eerste pagina aan uw website worden toegekend. Wanneer de top 10 sites meer waarde hechten aan de rangschikking in zoekmachines, zullen bezoekers eerder geneigd zijn naar de hoogst gerangschikte website in de zoekresultaten te gaan. Resultaatbeheer is de belangrijkste factor van zoekmarketing.